Předsmluvní informace k rámcové smlouvě o participacích

Tímto dokumentem Společnost naplňuje informační povinnost před uzavřením Rámcové smlouvy o Participacích (dále jen „Smlouva“), která je uzavírána na dálku prostřednictvím Portálu provozovaného na webových stránkách www.finte.cz.

Další informace o Smlouvě a poskytovaných službách naleznete v Obchodních podmínkách k Participacím („OPP“). Není-li v tomto dokumentu stanoveno jinak, mají pojmy s velkými počátečními písmeny význam uvedený v OPP.

1 Údaje o poskytovateli služeb

1.1

Identifikační údaje Společnosti. Finte s.r.o., IČO: 21349045, se sídlem Pujmanové 1753/10a, Nusle, 140 00 Praha 4, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 400533.

1.2

Předmět podnikání. Společnost poskytuje podnikatelské, účelově vázané úvěry právnickým osobám se sídlem v Evropské unii („Úvěry“). Společnost zveřejňuje seznam takto poskytnutých Úvěrů na Portálu. Participanti mohou nabývat části pohledávek z poskytnutých Úvěrů, který pro Participanty nadále Společnost spravuje („Participace“).

1.3

Komunikace. Společnost komunikuje s Participanty, kteří uzavřeli Smlouvu, i s těmi kteří již nabyli Participace, primárně prostřednictvím informací zpřístupněných na Portálu či pomocí e- mailu. Společnost ke komunikaci může využít též telefonní kontakt nebo listinné zásilky.

Participanti mohou komunikovat se Společností prostřednictvím Portálu nebo využít e-mail [email protected] nebo telefonní číslo: +420 800 720 260. Společnost zodpoví písemné dotazy nejpozději do 7 dnů formou e-mailové zprávy.

1.4

Komunikační jazyk. Komunikačním jazykem mezi Společností a Participantem je český jazyk.

2 Údaje o podstatě služby

2.1

Poskytnutí úvěru. Společnost uzavírá Úvěrové smlouvy s Úvěrovanými a poskytuje jim Úvěry, pokud je na Portálu zveřejněn Úvěr k nabývání Participací jedná se již o poskytnutý Úvěr. Z toho plyne, že Společnost není schopna Participantům nabídnout k Participaci více než je poskytnutý Úvěr.

2.2

Parametry Úvěrů. Společnost s Úvěrovaným uzavírá Úvěrovou smlouvu na základě vlastního posouzení. Společnost není po zveřejnění Úvěru na Portálu oprávněna zveřejněné parametry poskytnutého Úvěru měnit. Ke změnám parametrů Úvěru nicméně může dojít v průběhu splácení daného Úvěru v rámci Správy Úvěru, kterou provádí Společnost. Ke změně parametrů Úvěru může dojít zejména z důvodu řešení problému Úvěrovaného, aby došlo k co možná nejvyššímu uspokojení pohledávky z Úvěru, a tedy i Participací.

2.3

Participace. Participant nabytím Participace získává část pohledávky z Úvěru, nikoliv samotnou Úvěrovou smlouvu, to znamená, že Participant má právo na výplatu jistiny a úroku ve výši na něj postoupené části, včetně úroku z prodlení a smluvní pokuty vážící se k Participaci, kterou drží. Nevznikají mu další práva a povinnosti ze samotné Úvěrové smlouvy.

2.4

Portál. K určitým částem Portálu mohou mít přístup pouze Participanti, kteří se Společností uzavřeli Smlouvu.

3 Platby a cena

3.1

Platby za nabytí Participace. Jednotlivé Platby k nabytí Participace jsou zasílány bezhotovostně z Ověřeného účtu na Účet Společnosti na základě Objednávky Participace. Participaci Participant nabude po přijetí kupní ceny Participace Společností.

3.2

Poplatky. Společnost si za poskytnutí Participací ani za jejich následnou správu neúčtuje od Participantů žádné poplatky. Společnost si účtuje poplatky za zasílání přehledu Participací či pořízení výpisu z dokumentace na žádost Participanta, a to ve výši dle Sazebníku. Společnost může v průběhu trvání Smlouvy některé své služby zpoplatnit. O zpoplatnění bude Participant informován v dostatečném předstihu a bude mu umožněno vypovědět Smlouvu, aby jej zavedené poplatky nezasáhly.

3.3

Daně. Plnění jsou zasílána bez stržení daní. Každý Participant je povinen příjmy z Participací zdanit podle aktuálně účinných daňových předpisů.

4 Informace o smluvním vztahu

4.1

Participant. Smlouvu smí uzavřít pouze osoba, která se registrovala na Portálu. Participantem se může stát výhradně osoba starší 18 let, která vlastní bankovní účet vedeným bankou se sídlem v Evropské unii.

4.2

Jazyk a právo smlouvy. Smlouva je uzavřena v českém jazyce. Smlouva se řídí právním řádem České republiky.

4.3

Kroky k uzavření smlouvy. Smlouva je uzavírána po registraci prostřednictvím Portálu. Registrovanému uživateli je předložena Smlouva spolu s OPP a Sazebníkem. Participant uzavře smlouvu tak, že si zvolí způsob podepsání smlouvy, a to prostřednictvím ověření totožnosti prostřednictvím bankovní identity nebo vygenerováním SMS kódu. Ověřovací SMS kód Participant obdrží prostřednictvím SMS zprávy na telefonní číslo, které sdělil Společnosti prostřednictvím Portálu. Smlouva nabude účinnosti okamžikem akceptace ověření bankovní identity nebo přijetí autorizačního SMS kódu Portálem.

4.4

Trvání smlouvy. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou. Participant je oprávněn Smlouvu kdykoliv vypovědět bez udání důvodu, nicméně výpovědní doba neuplyne, dokud Participant vlastní nesplacenou Participaci.

4.5

Změny OPP a Sazebníku. Společnost je oprávněna měnit OPP a Sazebník. Veškeré změny budou Participantům oznámeny v dostatečném předstihu a bude jim umožněno Smlouvu vypovědět, aby se jich změněné podmínky nedotkly.

4.6

Smluvní dokumentace. Podepsaná Smlouva spolu s aktuálními OPP a Sazebníkem jsou Participantovi trvale dostupné na Portálu.

4.7

Oprava údajů. Participant má možnost zažádat o opravu chybně zadaných údajů prostřednictvím Portálu nebo e-mailu [email protected].

5 Poučení o možnosti odstoupit od smlouvy

5.1

Lhůta. Participant, který je spotřebitelem, je oprávněn odstoupit od Smlouvy do 14 dnů, a to bez udání důvodu.

5.2

Konec lhůty. Lhůta pro odstoupení končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po účinnosti Smlouvy. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od Smlouvy v poslední den příslušné lhůty.

5.3

Způsob odstoupení.Odstoupit od Smlouvy je Participant oprávněn jakýmkoliv jednoznačným prohlášením na adresu sídla Společnosti, tedy na adresu: Pujmanové 1753/10a, Nusle, 140 00 Praha 4, e-mailem na adresu [email protected] (například dopisem zaslaným prostřednictvím pošty nebo e-mailem). K odstoupení je možné využít vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy. Použití formuláře pro odstoupení od Smlouvy není povinností.

5.4

Účinek odstoupení.Odstoupením od Smlouvy je Participantovi zrušen přístup k neveřejné části Portálu. S odstoupením od Smlouvy nejsou spojeny další náklady.

5.5

Nemožnost odstoupit.Jestliže Participant nabude Participaci ve lhůtě 14 dnů od účinnosti Smlouvy, výslovně souhlasí s tím, že mu tím zanikne právo na odstoupení od Smlouvy. Obdobně nebude možné odstoupit po nabytí dalších Participací.

5.6

Zrušení Objednávky Participace.Participant je oprávněn po objednání Participace prostřednictvím Portálu tuto svou Objednávku Participace zrušit, a to do 14 dní od zadání Objednávky Participace. Se zrušením Objednávky Participace nejsou spojeny další náklady a poplatky. Po zaplacení již však Objednávku Participace není možné zrušit.

6 Upozornění

6.1

Rizika participací. Nabývání Participací je spojeno s riziky, která jsou specifikována v OPP. Pokud je konkrétní Úvěr spojen s dalšími riziky, upozorňuje na ně Společnost prostřednictvím Portálu.

6.2

Dluhopisy v části Portálu. Část Portálu slouží též jako inzertní prostor pro Emitenty dluhopisů. Společnost tyto dluhopisy nijak nezprostředkovává ani nejedná za Emitenty dluhopisů. Za veškerý obsah zveřejněný na Portálu týkající se dluhopisů odpovídají sami Emitenti dluhopisů. Úpis dluhopisů neřídí Smlouvou ale vlastními pravidly danými právními předpisy.

7 Reklamace a stížnosti

7.1

Reklamace a stížnosti. Reklamace a stížnosti jsou Participant i uživatel Portálu oprávněni Společnosti zasílat písemnou formou na adresu sídla Společnosti, případně prostřednictvím e-mailové adresy [email protected]. V případě podání reklamace či stížnosti prostřednictvím emailové adresy je Participant povinen uvést do předmětu e-mailu „Reklamace – jméno a příjmení Participanta“. Společnost na požádání vystaví Participantovi potvrzení o převzetí reklamace či stížnosti.

7.2

Mimosoudní řešení sporů. Participant, který je spotřebitelem, má právo na mimosoudní řešení případných sporů mezi Participantem a Společností, které jsou spotřebitelským sporem ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Příslušným orgánem k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2 e-mail: [email protected], internetové stránky: adr.coi.cz. Na tento orgán se lze rovněž obrátit se stížností.